Xi'an 24 april

25 april 2019 - Autonome Miao & Dong prefectuur Qiandongnan, China

We gingen alweer vroeg op pad naar de stadsmuur rond het centrum van Xi'an. Hanny wandelde ongeveer een uur en ik heb met een tiental andere groepsleden op een mountainbike over de hele stadsmuur gefietst: 13.8 km. Het was lekker weer en regelmatig stopten we om een foto te maken. Na anderhalf uur moesten we de fiets weer inleveren en kwam ik Hanny en de anderen weer tegen. Onderweg heb ik een kinderziekenhuis gespot. Moest ik aan Bianca denken. Vervolgens zijn we naar een park gereden, waar we calligrafieles hebben gekregen : d.w.z. uitleg over de 206 karakters van de Chinese taal en we mochten zelf een karakter op papier zetten en vervolgens werden we in een winkeltje geleid om van alle hande prullaria te bezichtigen of te kopen. Een zgn. professor tekende van alles met een kwast op papier en dat kon je kopen. Ook spreuken over een lang en gelukkig leven etc. Daarna bezochten we de kleine wilde ganzen Pagode en een museum (Xi'an museum) met veel beelden over de verschillende keizerdynastiën. Vonden we niet zo interessant. Na de lunch kregen we met zijn allen in hokjes van 4 personen een voetmassage. Het bleef niet alleen bij de voeten, maar ons hele lichaam werd gemasseerd en we kwamen er als herboren uit. De dag werd afgesloten met de rit naar ons hotel. Na een korte rustperiode zijn we nog tijdens de avonduren naar de grote wilde ganzen Pagode (zie foto wat een pagode is) gelopen. De stad was mooi verlicht en iedereen in Xi'an leek uit zijn huis te zijn gekomen. Voorbereidingen voor een feest op 1 mei waren aan de gang.

1. Louis en Dien:
    25 april 2019
    Leuk fietsen maar vooral de massage had ik ook wel willen hebben , maar helaas ..
    Fijne vakantie . Groetjes
  2. Will:
    en...smaakte de rijstwijn????
  3. Vojko Slavica:
    25 april 2019
    Sjaak heb jij ook gedronken of niet Genieten