Xi'An 23 april

24 april 2019 - Xi'an, China

Vandaag zijn we al vroeg naar het terra Cotta Leger Museum gegaan. Op de heenweg bezochten wij eerst nog een fabriek waar men de beelden namaakte voor de verkoop en zeker voor de toeristen. We hebben het hele proces gezien. Ze zijn uit de klei uit de omgeving gemaakt via mallen. Groot en klein. De grote beelden moesten 1 maand drogen in de mal. Verder waren er ook gekleurde beelden. Oorspronkelijk was het terra cotta leger ook gekleurd, maar de verf is in de loop der tijden verwijderd. In 1974 werd het leger door boeren ontdekt. De rijen levensgrote aardewerken beelden werden van gele klei gemaakt om het graf van Qin Shi, keizer die China meer dan 2200 jaar verenigde, te bewaken. Er kwamen drie putten aan het licht met meer dan 7000 soldaten, boogschutters en paarden. Put 1 was het interessantste. Put 2 en 3 worden nog steeds uitgegraven. Verder bezochten we nog een expositiezaal met bronzen strijdwagens ( met vier paarden ervoor). We zijn op weg naar de bus langs een flink aantal winkeltjes gewandeld. Vergeet nog te zeggen dat we voor het bezoek aan het terra cotta leger een demonstratie hebben gehad van het maken van thee. We mochten ook een tiental smaken proeven. Nou ik heb nog nooit zoveel thee bij elkaar gezien. In het winkeltje van deze theeshop stond een van de boeren die het leger had ontdekt. Het verhaal ging dat hij slecht 30 Yuan kreeg voor zijn land= 4,5 euro. Vervolgens zijn we naar het hotel gegaan, even uitgerust en 's avonds hebben een Dumpling maaltijd gegeten en in dezelfde zaal hebben wij een mooie muziek- en dansvoorstelling meegemaakt welke ging over de Dan dynastie. We vonden het allemaal geweldig. Volgende verhaal komt eraan.

1. Ans:
    24 april 2019
    Heel mooi zg. Ik zie dat Hanny intussen ook aan de stokje is.
  2. Vojko Slavica:
    24 april 2019
    Hallo zo te zien amuseren jullie en ik vind zo eten ook lekker nemen jullie wat recepten me. Groetjes
  3. Vojko Slavica:
  4. Will:
    24 april 2019
    Goed eten is ook heel belangrijk. Met al die indrukken die jullie op doen.
  5. Will:
    24 april 2019
    Dat is weer eens wat anders dan de afhaalchinees ;-)