Guiyang>>>Kaili 25 april

25 april 2019 - Autonome Miao & Dong prefectuur Qiandongnan, China

Vandaag zijn we met het vliegtuig 1000 km naar het zuidwesten gevlogen. Om 11.15 kwamen we al in Guiyang aan en zijn we met de bus naar een lunchadres gereden. We doorkruisten de bergen. Zagen rijstvelden en trotseerden de warmte als we uit de bus kwamen. We bezochten het dorp Quinman van de Miao minderheidsbevolking, waar we een papierfabriekje bezochten. Nou ja, ze noemden het een fabriek, maar dat kon ik er niet van maken.  In het dorp waren in verschillende huizen mannen met hetzelfde proces bezig. Na een korte busrit kwamen we in een volgend Miao dorp: Shiquio. We werden door 3 dames in klederdracht ontvangen die ons rijstwijn liet drinken uit een hoorn. Ze zongen voor ons en na een wandeling door het dorpje aten we bij een familie. Opnieuw kregen we rijstwijn te drinken uit de hoorn en zongen de dames. Iedere keer als je uit de hoorn dronk zongen ze een lang iaaaaaaaaa; net zolang tot de hoorn leeg was. Uiteraard was ik na 2 hoorns al aardig duizelig. Na het eten kwamen de dames in die mooi klederdracht, met rinkelende belletjes opnieuw met de rijstwijn en werden verschillende mannen volgegoten met wijn. Een poging bij mij eindigde via mijn mond in mijn theebekertje. Het was een dolle boel. Degene die een liedje kon zingen kreeg rijstwijn. Nou op een gegeven moment zongen we met zijn allen een sinterklaasliedje uit volle borst en zat de stemming er goed in. Gelukkig verstonden ze niet wat we zongen. Rond 19 uur vertrokken we naar ons hotel en kwamen we daar om 19.45u aan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thea van Dam:
    25 april 2019
    Daar moet opgedronken worden om een bepaalde sfeer te crearen.....
  2. Thea van Dam:
    25 april 2019
    Daar moet op gedronken worden.

....
  3. Herman:
    25 april 2019
    Ja Sjaak echt iets voor jou die sterke drankjes. Geeft je waarschijnlijk wel een indruk van uitgestrektheid van het land en het leven ver weg van de hoofdstad.
  4. Louis en Dien:
    26 april 2019
    Mooi reisverslag . Fijn dat jullie de st Nicolaas liedjes goed kennen en als je wat gedronken hebt gaat dat zeker goed . Oefenen met de sterke drank , dan raak je er aan gewend ha ha !!