Vrijdag 22 september

22 september 2023 - Ehlanzeni, Zuid-Afrika

Vandaag hoefden we niet zo vroeg op te staan omdat we pas om negen uur zouden vertrekken. Het ontbijt was weer goed en er liep zeer veel personeel rond. De koffie en thee werd zelfs ingeschonken. Na het identificeren van onze koffers werden deze in de bus ingeladen. Stevige jonge mannen deden dit. De reis zou vandaag geen 400 km bedragen, maar 350. Onderweg kregen we zoals iedere dag 2 flesjes water. Het landschap onderweg wisselde van vlak naar heuvelachtig. We zagen koeien grazen, schapen en geiten. Ook vele plekken waar termietenheuvels stonden. We zagen ook veel steenkoolgestookte elektriciteitscentrales. De vrachtwagens die deze centrales van steenkolen voorzagen reden op de snelweg in vele getalen. Wilde dieren hebben we langs de weg niet gezien, maar wel bij een pauzeplaats. Bij een tweede plaats hebben we wat te knabbelen gekocht voor vanavond. Om 15.40u waren we bij onze overnachtingsplaats: een soort grote tenten met van allerhande gemakken voorzien. Om 19u hebben we inmiddels in het donker met haardvuren het avondeten met de andere 30 reisgenoten gebruikt. Morgen gaan we de Panoramaroute met de bus rijden en na 16u gaan we wat rustig aan doen en gaan de anderen een evening gamedrive doen. Wij hebben op zondag een gamedrive gepland gedurende de hele dag net als de anderen. We verheugen ons hier al op. So far so good.

1. Hanno:
    23 september 2023
    Prachtige reis tot nu toe. Veel plezier samen.
  2. Herman:
    23 september 2023
    Flinke afstanden, en al wat wild gezien. Ja, Z Afrika is een land van kolencentrales.
    Geniet ervan, wij gaan vanmiddag richting vliegveld.
  3. Will:
    Blijven genieten