23 September

23 september 2023 - Witrivier, Zuid-Afrika

Om 5.45u al wakker en meteen opgestaan. Om 7u ontbijt: kon niet eerder, want het was niet klaar. De indeling van het ontbijt qua eten en drinken was slecht ingedeeld. Men begon met de koffie en met een kop koffie in de hand en het bord met eten ging moeilijk samen. Hanny bracht de koffie toen effe weg, maar moest daarna in de rij aansluiten met als gevolg dat met name het fruit zo goed als op was: shit. Verder was het zoeken naar de kaas, maar deze is uiteindelijk toch gevonden. Om 8 u vertrok de bus nadat onze koffers geïdentificeerd waren. Als eerste gingen we naar de Panoramaroute, als onderdeel van de bergketen Drakensbergen, en bezochten de Drie Rondavels, drie ronde bergen die lijken op de traditionele hutten van de Zoeloes. De hoogte was inmiddels 1500 mtr. De weg werd vervolgd naar De Blyde River Canyon, een kloof die een lengte heeft van 20 km en samenkomt met de treurrivier. Toen reden daarna naar de Bourke’s Luck Potholes. Tenslotte reden we naar het hoogste punt op 1700 mtr: God’s Window. Uiteraard werden overal de nodige foto’s gemaakt. Tussendoor bezochten we ook nog de Lisbon Falls. Om te pinnen en te plassen bezochten we vervolgens het dorpje Graskop. Het pinnen gebeurde onder begeleiding van de onze buschauffeur. Ook kochten we bij de plaatselijke Spar nog wat fruit. Ten slotte reden we naar de rand van het Kruger Nationaal Park waar we incheckten in onze lodge Nkambeni Safari Camp. Morgen gaan we al vroeg op stap om een Game Drive te maken door het Krugerpark. Vanavond dus nog even onze foto-apparaten opladen. We verblijven hier twee nachten in een grote soort tent met airco, maar zonder koelkast. Douchen doen we zowat buiten. We slapen onder een klamboe en hebben de beschikking over een soort Deet (tegen de muggen). Morgen moeten we rekening houden met de kleding: deze mag niet te fel zijn, omdat de dieeren hierop kunnen reageren (je weet wel als een stier op een rode doek: haha.)

1. Rien Weijers:
    23 september 2023
    Superŕrrrr
  2. Hanno:
    Mooie dag geweest dus.
  3. Louis en Dien:
    24 september 2023
    Wat is het daar mooi ( hier ook 33 gr ) prachtige foto 's kijken uit naar de volgend , veel plezier .grtz.
  4. Will:
    Wow, mooi
  5. Herman:
    24 september 2023
    Prachtige natuur. Hier komen jullie voor.
  6. Vojko Slavica:
    Heel mooi