24 September: Kruger Park.

24 september 2023 - Nationaal park Kruger, Zuid-Afrika

Vanmorgen waren we dus al vroeg op om op tijd te ontbijten: 5.30u. Om 6 uur vertrokken we al inclusief een lunchpakket. Het was nog wel frisjes met 15 gr. Dus wat extra’s aan. We gingen met 4 voertuigen, acht personen in iedere jeep, die opgetuigd was als een theater: drie rijen met stoelen die steeds wat hoger stonden. Het ritje tot de ingang van het Krugerpark duurde niet zolang en nadat de chauffeur een permit bij de poort had gekregen en onze reisleider Paul ons had uitgezwaaid begon het avontuur van 10 u Game Drive (Safari). Nou ieder keek naar links en rechts en na een tijdje zagen we, al rijdend op een nog verharde weg de eerste beestjes: hyena’s, moeder met twee jongen. Om het kort te houden zagen we: olifanten, giraffen, neushoorns, buffels, impala’s, een gier, zebra’s, een jakhals, een steenbok, leeuwen, enkele koedoe’s, aapjes en een arend. De chauffeur stopte zelf ook al, wanneer hij wat zag en sommigen van ons riepen ook bij een waarneming. Ook wanneer er op de weg een jeep of auto stil stond. We kwamen natuurlijk andere jeeps tegen en veel auto’s van particulieren: vaak “dikke auto’s of pick-ups (een bakkie zoals ze hier zeggen). We pauzeerden om 9uur en om 12.30u, waarbij we ons lunchpakket gebruikten. Vaak werd er gezegd: mooi hè. De impala’s, olifanten en giraffen zagen we het meest, maar de impala’s overheersten toch. Verder was de omgeving, vooral als we van de hoofdwegen af waren en op hobbelige zandwegen reden, het meest afwisselend. Er lagen vele grote termietenheuvels en er waren ook plekken met grote rotsformaties, vele lege rivierbeddingen die we km’s lang konden volgen. Al met al een geslaagde dag. Om 15.30u waren we weer bij ons vertrekpunt. Toch nog enigszins bezweet, want na 13u was het toch 32 gr. Vandaag weer een ervaring rijker. Vanavond gaan we barbequen (hier praten ze over braai). Morgen gaan we naar Zwasiland. Ook Hanny heeft genoten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henny en Connie:
    24 september 2023
    Erg leuk verslag. Jullie hebben weer andere dingen gezien dan wij.
  2. Mariëtte:
    24 september 2023
    Wat een ervaringen. Dat is zeker genieten. Wel vaak vroeg op. Slaat de vermoeidheid een beetje toe?
  3. Rien Weijers:
    24 september 2023
    Kruger park druk maar erg mooi, waarbij alle fotografen over elkaar heen kunnen vallen om een mooie shot te maken. Geen big 5 gezien?
  4. Herman:
    25 september 2023
    Jullie hebben een prachtige dag gehad, herinneringen gemaakt, slaap kun je thuis weer inhalen.