Vierde dag in Verenigd Koninkrijk: Cardiff

12 juni 2022 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

We waren al om half tien lopend op weg van ons hotel door het Butepark naar Cardiff Castle. Het was nog heel rustig, maar in het park passeerden ons achtereenvolgens twintig hardlopers op de zondagmorgen. Eerst bezochten we het kasteelgedeelte met de mooi kamers: arabic room, de bibliotheek en de diningroom met wandschilderingen en mooie plafonds. Vervolgens bezochten we de Don John, toornt overal bovenuit. Hier moesten we dus een flink aantal trappen voor oplopen. Op het open terrein, The Castle Green, waren vele mensen bezig de restanten op te ruimen, de buhne zal ik maar zeggen, van het optreden van Diana Ross ter gelegenheid van de feest van The Queen. Vervolgens zijn we via het Butepark naar een waterbus gegaan die ons naar Cardiff Bay bracht over de rivier The Taff. In ongeveer een half uur bracht die waterbus ons ernaartoe. De uitleg onderweg konden we niet verstaan, want iedereen kwebbelde er lustig op los en niemand luisterde. We zagen Het Parlament van Wales, The Sened, met ernaast The PierheadBuilding uit 1896. Verder zagen we het Wales Millenium Centre in de volksmond het Gordeldier genoemd. Ook zagen we een plein met pilaren: The Roald Dahl Plass. Een Norwegian kerkje, 1868, aan de overkant was nu een kunstcentrum en cafe. Na een lunch met sandwiches gingen we weer terug naar het centrum van Cardif, dit keer ook weer met een minder rumoerigere waterbus.Door het Butepark zijn we weer naar een wijk gegaan met imposante gebouwen o.a The City Hall, begin twintigste eeuw. Kwam ik ook nog een fietscafe, I want to Ride my Bike, tegen, waar ik natuurlijk een kijkje ben gaan nemen. Tenslotte zijn we via verschillende Arcades op zoek gegaan naar een Italiaans restaurant. We gingen vervolgens toch wel wat moe, maar met een gevulde maag, weer lopend naar ons hotel. Morgen volgende etappe naar Penbrokeshire, Zuid west Wales. Intussen heeft onze auto twee dagen uit kunnen rusten.

1. Herman:
    13 juni 2022
    Prachtige kastelen, en niet te vergeten kerken.
    Geniet ervan en het goede weer.
  2. Louis en Dien:
    13 juni 2022
    Super mooie gebouwen , fijne foto 's.
    Zeker de moeite waard .
    Groetjes op naar n nieuwe dag .
  3. Ans:
    13 juni 2022
    weer flink gewandeld door dat mooie Cardiff. Morgen goed weer voorspeld!