Derde dag in het Verenigd Koninkrijk: Wales

11 juni 2022 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Om half tien vertrokken we weer van “Sunny Nest”  na een goed ontbijt. En oudere Zwitserse gast, die verklaarde ook een toyota yaris te hebben, hielp ons de drukke weg op voor de B&B. Als eerste bezochten we nog het plaatsje Cheltenham, na 28 km, waar snel waren uitgekeken. We kwamen wat aparte dingen tegen zoals een dame die omhoog getakeld werd, terwijl ze een jurk aan had van afval. Die middag zou er een actie volgen voor aandacht voor recycling (zie foto). We vervolgden daarna onze weg naar Cardiff, waar we ons eerste hotel hadden geboekt. De weg ernaartoe werd steeds drukker naarmate we dichterbij Cardiff kwamen. Geen wonder, er wonen meer dan 364.000 mensen. Eerst kochten we nog een broodje tonijn in een enorm winkelcentrum, nou daarbij vergeleken zijn de winkelcentra in Frankrijk klein te noemen. Om 13.45u kwamen we aan bij hotel Lincoln House op de Cathedral Road. We konden onze auto gelukkig aan de achterzijde parkeren. Bij het inchecken was het wel meteen betalen. Een vriendelijk receptionist hielp mee de koffers naar boven te dragen, want er was geen lift. Na gesettled te zijn zijn we aan het einde van de zijstraat van het hotel via een mooi park naar het centrum van Cardiff gelopen. Nou ik geloof dat we alle 364.000 inwoners daar tegen zijn gekomen. Er waren veel enthousiastelingen bij die ook wel voetbalsupporters genoemd worden. Vanavond zou Wales tegen België spelen. De winkelstraten puilden uit van de mensen, zitjes, eetgelegenheden etc. De temperatuur was gelukkig goed en al snel kreeg ik het warm. We kwamen een Clarks schoenenwinkel tegen en hebben er meteen een paar voor mij gekocht. (Een week geleden in Kevelaer, hadden ze niet mijn maat en kleur). Daar gingen we anders altijd naartoe voor die Clarks.

Nou om het verhaal niet al te lang te maken hebben we om 17.30u wat gegeten in een gezellig restaurant en zijn we daarna langs het kasteel van Cardiff, waar we morgen een bezoek aan gaan brengen, en het stadspark weer naar het hotel gegaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans:
    11 juni 2022
    Ojee, winkelcentra groter dan in Frankrijk is wel heel indrukwekkend. Ik v8nd het zo leuk om jullie te volgen! Op naar het volgende verhaal of avontuur.
  2. Louis en Dien:
    11 juni 2022
    Hou , elke dag weer afwachten wat er gebeurd .
    Gelukkig maar dat jullie het naar de zin hebben .
    Maar het weer valt me wat tegen 18 gr .
    Hier is het beter weer 24 gr .
    Nou in afwachting naar het volgende verhaal.
    Lekker slapen . Grtz
  3. Will:
    12 juni 2022
    Leuk om zo mee re reizen.
    Als jullie genieten, geniet ik mee.
    Veel plezier.