Tweede dag in het Verenigd Koninkrijk

10 juni 2022 - Bourton-on-the-Water, Verenigd Koninkrijk

Onze B&B heet "Sunny Nest" en vandaag werd ik wakker in een letterlijk Sunny Nest want de zon scheen al vroeg. Wel sliepen we in een wipbed, want als Hanny zich omdraaide, wipte ik er bijna uit.  Na het ontbijt met scrumbledd eggs en toasted brown bread gingen we op pad om vier dorpen te bezoeken en een kasteel. Die dorpen waren Stow-on-the-wold, Chipping Campden, Broadway en Winchcombe en het kasteel heette Sudeley Castle uit de vijftiende eeuw met prachtige tuinen en een flinke entreeprijs. Parkeren was daarentegen gratis. In de verschillende dorpjes was het erg druk en op veel straten stonden auto's geparkeerd, maar na even rondrijden vonden we toch steeds wel een plekje of een parkeerterrein (betaald). De zon scheen onafgebroken en met een temperatuur van 22 gr. ging de airco in de auto volop aan, zeker na terugkeer in de auto. Onze jas bleef in de auto. De vele smalle weggetjes tussen de dorpjes bezorgden Hanny soms schrikreacties als er weer eens een Engelsman aangescheurd kwam,die rakelings langs ons heenging. Verder gingen die weggetjes, heel mooi, op en neer met soms stijgingspercentages van 14 %. Ieder dorp had weer zijn karakteristieke huizen en winkeltjes. Tussen de middag aten we een hapje onder een overdekt terras, enigzins uit de wind, want het waaide flink. Het Sudeley Castle bestond uit een oud pakhuis gedeelte uit vroeger tijden en het gedeelte verderop van het kasteel zelf, wat we van binnen mochten bezoeken. Vroegere koningen en koninginnen werden genoemd en tentoongesteld. Vooral Hendrik de 8e viel op, hij had zes vrouwen. De tuinen rond het kasteel waren erg mooi dat het niet te beschrijven is. Natuurlijk konden we de exit alleen via een winkeltje met souvenirs bereiken. Ten slotte bezochten we na 16u nogmaals Bourton on the Water, nu er nog veel winkeltjes open waren en het een gezellige sfeer gaf met jong en oud aan en in het water en van alles te zien. Ten slotte genoten we ook nog van een ijsje en later van Fish and Chips. We namen als vis de Cod en niet de Haddok (schelvis) die heerlijk smaakte. Morgen op naar Cardiff.

1. Rien Weijers:
    10 juni 2022
    Chipping Campden ligt ook op onze route naar de cotswolds. Klinkt allemaal goed. Nu de oversteek naar Wales. Mooi weer!
  2. Herman:
    11 juni 2022
    Wat een mooie plaatjes, engelse wordt het niet.😉