Van De Panne naar Duinkerken: de boot op van DFDS en van Dover naar Bourton On The Water.

9 juni 2022 - Bourton-on-the-Water, Verenigd Koninkrijk

Het ontbijt in de Panne was om je vingers bij af te likken. We hebben ons maar ingehouden. Voordat we de Panne verlieten hebben we onze tank nog even volgegooid met Shell benzine omdat we weten dat er langs de snelwegen in Het Verenigd Koninkrijk weinig benzinestations zijn.

We waren redelijk op tijd bij de boot, maar eerst stonden we nog even in de file. We dachten te maken hebben met een wegreconstructie: bleek het een politiecontrole in Frankrijk te zijn. Wij werden om onze eerlijke gezicht natuurlijk niet gecontroleerd. We waren dus om precies 10.00u bij de Ferry en tot onze verbazing konden we ook vrij snel aan boord rijden.(We moesten toch echt twee uur tevoren aanwezig zijn volgens de instructies van DFDS). Opnieuw verbaasden wij ons toen de boot al om 11 u vertrok. Twee uur later kwam de boot al aan in Dover. Die krijtrotsen zijn toch altijd weer even mooi. Nu was het links rijden geblazen tussen de vrachtwagens, maar al vrij snel was het gas geven geblazen. Bij een pauzeplaats (Service Place) hebben we een boterhammetje gegeten wat op de boot was gekocht. Onderweg (in totaal 350km) hebben we goede en slechte weg gehad en ook hele stukken met wegwerkzaamheden: smalle tweebaanswegen met lawaaistukken erin. Om 16.15u Engelse tijd kwamen we aan in Bourton On The water. De B&B lag even buiten het dorp. S’ Avonds hebben we het dorp verkend en wat foto’s gemaakt bij een riviertje midden in het dorp waarover 7 bruggetjes gemaakt waren. De eerste in 1654.  Overal hingen nog de versierselen van het feest van Queen Elisabeth. Bijna alle huizen waren opgetrokken van de bekende Cotswolds stenen. In de Rose Tree hebben we gedineerd: een goed lopend restaurant, waar natuurlijk ook weer landgenoten zaten. Morgen weer een nieuwe dag met een verhaal. Hierbij wat foto’s van vandaag.

1. Louis en Dien:
    9 juni 2022
    Hoi tweede dag al veel gezien hoop dat het weer jullie mee zit . Mooie foto 's. Goede reis blijf gezond en geniet .
    Groetjes
  2. Ans:
    10 juni 2022
    Mooi geluk gehad met het vroegere vertrek van de boot. Je kunt ook zeggen dat de vlaggetjes speciaal waren om jullie welkom te heten.