Kaili-Guilin 27 april

27 april 2019 - Guilin, China

Om 9uur vertrokken we weer vanaf het luxe hotel naar Guilin, met instructies over mee te nemen spullen in de trein en op weg naar een guesthouse in de bergen op 845 mtr hoogte. Met de bus waren we ruim tweemaal een uur onderweg met een tussenstop voor de lunch.  De hogesnelheidstrein was precies op tijd en we vertrokken om 11.32u met een gemiddelde snelheid van 200 km p/u. We doorkruisten vele lange tunnels. Rond 13 u kwamen we aan. We kregen een nieuwe gids en chauffeur. Onze koffers werden apart naar het hotel in Guilin gebracht, waar we op 28 april pas aankomen, met een vrachtwagentje. Zelf bracht een bus (ook weer twee uur onderweg) ons naar een oostelijker gelegen plaats waar we bij een ticket house over moesten stappen in een bus die ons naar boven bracht. De chauffeur zette er flink de vaart in en scheurde door de bochten over de nauwe slechte wegen. De bus rammelde aan alle kanten. Ieder moest zich goed vasthouden tijdens deze bijna suicide rit. (We waren tevoren gewaarschuwd dat het vlot zou gaan). Vervolgens moesten we naar ons guest house lopen. Aan het begin van de route naar boven stonden dames met grote manden die voor een bepaald bedrag onze rugzakken naar boven sjouwden. Het bleek een route met veel (slechte) trappen te zijn. Onderweg kwamen we veel winkeltjes en kraampjes in het dorp Ping-An tegen. Het geust house was helemaal van hout en er was alles in principe aanwezig. We kregen ter begroeting een kopje thee. Onze kamer bleek zelfs een balkon te hebben met uitzicht op een uitkijkpunt wat een stuk hoger lag.

Een tiental leden van de groep sjouwde nog verder naar boven. Ze wilden nog voor het donker weer terug zijn, want het was inmiddels 16u geweest. Het avondeten was prima en we kregen veel te veel, ook weer aan een ronde tafel. Het guest house was goed bezet en we hoorden vele talen. Morgen gaan we dezelfde weg weer terug en zien met belangstelling de busrit tegemoet. Tegen de avond hebben we pas weer de beschikking over onze koffers die al in het hotel in Guilin zijn. P.S. om de foto's te zien die bij een verslag horen, die je apart op FOTO'S te klikken.

1. Mariëtte:
    27 april 2019
    Wij genieten van jullie reisverhalen. Zo reizen wij op grote afstand een beetje mee. Mooie foto's. Nog veel reis plezier.
  2. Louis en Dien:
    27 april 2019
    Kan niet anders zeggen we hebben genoten tot nog toe van jullie verhalen . Top . Groetjes
  3. Vojko Slavica:
    27 april 2019
    Hallo Vojko zegt kom je wel lewend naar huis met die gedoe. Is leuk hoe jij allemaal opschrijft Ciao
  4. Herman:
    28 april 2019
    Aan mooie ervaringen geen gebrek, lijkt me wel vrij zwaar en uitdagend. Nog mooie dagen.
  5. Will:
    28 april 2019
    Het is wel spannend allemaal. Geniet er van
  6. Madeleine:
    28 april 2019
    Wat zien en beleven jullie veel tijdens deze reis!
    Je moet wel een goede conditie hebben.
  7. Ans:
    28 april 2019
    Spannende rit weer geweest zeg. Je houdt je hart vast. Veel plezier en mooie bezienswaardigheden toegewenst. Niet te vergeten, graag een veilige reis, zodat jullie alles ook nog kunnen navertellen in Nederland.