Dublin 7 juni 2018

7 juni 2018 - Dublin, Ierland

Vandaag bezochten we na een heerlijk ontbijt de binnenstad van Dublin. Om half tien vertrokken we van ons B&B verblijf naar het op 400 mtr nabij gelegen DART ( Dublin Area Rapid Transport) treinstation. Hanny had een hele route uitgestippeld. We startten in O' connel Street met het mooie postkantoor. We bezochten het Trinity College met de Long Room (met 200.000 boeken met oude teksten)en The Book of Kells, st. Patricks Cathedral, de Christ Church Cathedral, het Stephan's Green Park, Dublin Castle en De Templebar (wijk). De voetgangers bridge (Ha' Penny Bridge) over de rivier de Liffey was heel apart. In the Wooden Mill hebben we wat gegeten alvorens we de verkeerde trein terugnamen, maar dat was snel gecorrigeerd. Moe maar voldaan keerden na een hele zonnige dag weer om 19.30u terug in ons B&B. Morgen wordt een reisdag naar Waterford in het zuiden met als opgave eerst door het centrum van Dublin te rijden.

1. Ans:
    7 juni 2018
    Klinkt heel interessant. Dat zal best een flinke trip zijn geweest. Veel succes morgen met uitdaging in Dublin.
  2. Vojko Slavica:
    8 juni 2018
    Heel leuk groetjes
  3. Herman:
    8 juni 2018
    Mooie plaatjes, en mooi weer 😳 in IE, jullie treffen ‘t.
    Veel historie en cultuur, fijne mensen, geniet ervan.