de Ferries

6 juni 2018 - Dublin, Ierland

Op dinsdag waren we al vroeg in Rotterdam bij de Ferrie. We konden ook direct inchecken. De banden van de auto maakten flink geluid op de mooi geverfde vloer van de boot. De hut was prima, zij het klein. Vooral het toilet en de douche waren aan de krappe kant. Ik denk dat verschillende mensen met een paar maatjes groter dan ik moeite hadden om te douchen,  laat staan op het toilet te gaan zitten. Om 7u Engelse tijd, na een nachtje wiegen op de golven, kwamen we aan in Hull, maar daarna duurde het nog 1,5 u voordat we door de pascontrole en een soort radar waren. (Vorig jaar moesten we wel 4x de kofferbak open maken voor controle van eventuele vluchtelingen.)  Er waren ook veel motorrijders aan boord.

De rit van Hull naar Holyhead aan de andere kant van Engeland verliep spoedig en het links rijden ging prima. Op de boot hadden we al wat ponden gewisseld voor euro's, want benzine en wat te eten betalen ging niet met euro's. We hebben rustig gereden met aanvankelijk bewolkte lucht en een spatje regen. Later op de dag kwam de zon. Wederom waren we vroeg bij de Irish Ferry in Holyhead. De inscheping verliep vlotjes, de reis ook en precies om 19.50 Engelse tijd u kwamen we aan in de B&B genaamd  "A beautiful large room" in Dublin. De eigenaar is een vriendelijke man. In de huiskamer lag een poes op tafel: Teddy genaamd.

We denken dat het hier goed verblijven is en dat het morgen in Dublin een leuke dag zal worden.Vandaag zijn er weinig foto's gemaakt. Morgen zullen ze de tekst begeleiden.

1. Louis en Dien:
    7 juni 2018
    Goed te horen dat het allemaal goed verlopen is t was al echt vakantie . Veel reisplezier .
    Dien en Louis .