Van Dublin naar Waterford door de Wicklow Mountains.

8 juni 2018 - Waterford, Ierland

Het duurde vanochtend 40 minuten voordat we Dublin doorkruist hadden. Na een dertigtal kilometers kwamen we aan bij de Power Court House en Gardens. We zagen in die Gardens: het Triton Lake, met op de achtergrond het Power Court House. We beklommen een Pepperpot Tower (maar 54 treden) en wandelden in bloementuinen met hoge bomen en bezochten de Japanse tuin in een soort vallei met vele Rodendendrons. De Italiaanse tuin stelde niet veel voor. Daarna reden we door naar Powers Court Waterfall: de hoogste waterval van Ierland (water valt van 130 mtr hoogte). Ten slotte bezochten we Glendalough : een kloosterruïne uit de 6e eeuw gelegen tussen twee meren. We maakten daar een wandeling naar een van die meren over een houten loop"brug" genaamd Board Walking, de meren heetten Upper-en Lowerlake. Via een mooie weg over een hoogte van 800 mtr door de Wicklow Mountains gingen we vervolgens op weg naar ons B&B in Waterford. Het was toen inmiddels 15.30u. Om 18.30 kwam we aan in Crannaugh Castle House. De eigenaresse had de haren al in de krulspelden zitten voor het weekend en ze rebbelde plat Iers alsof wij ook uit Ierland kwamen. Ze adviseerde ons om in Waterford te gaan eten in het Granville Hotel , maar toen we daar de menukaart zagen verging ons bijna de honger. We zijn uitgeweken naar een restaurant een stukje verderop.

1. Louis en Dien:
    8 juni 2018
    Tot nu toe al veel gezien en wij ook met mooie foto's . Lijkt me wel zwaar , geen vakantie maar werkvakantie . Geniet .
    Grtz van ons .
  2. Herman:
    9 juni 2018
    Prächtig en nog steeds mooi weer😊 ,
  3. Madeleine:
    9 juni 2018
    Wat hebben jullie al veel ondernomen! Het leuke van B & B is dat je overal terechtkomt.
  4. Vojko Slavica:
    9 juni 2018
    Gewoon zo doorgaan lekker genieten groetjes