9e dag in Engeland

16 juni 2017 - Corsham, Verenigd Koninkrijk

Het ontbijt vanmorgen was een fiasco in den beginne: de twaalf politieagenten hadden bijna alles opgemaakt wat er te ontbijten viel: de koffie was op, de jus d' orange, de kopjes, de glazen, het bruine brood, de croissants en tot overmaat van ramp werd ons ook nog gevraagd om in de pub te ontbijten, waar de werkster haar ding deed. Op verzoek werd natuurlijk alles aangevuld, maar iedere keer moest de trap naar boven (waar de ontbijtruimte was) en beneden weer genomen worden. Na het ontbijt werd deze slechte start goed gemaakt door het feit, dat we bij het uitchecken niet hoefden te betalen: dit zou al gebeurd zijn, echter niet bij ons weten. Ook niet dat dit gegeven niet correct was. "Yes it says you have paid" terwijl de barjuffrouw op de computer keek en waarop na een verwonderde blik van mij toegevoegd werd: "Run", nou dat liet ik me geen twee keer zeggen. Om 9u scheen de zon al volop bij het vertrek naar de volgende halte 383 km verderop Bath, een stad met veel Romeinse cultuur en een kathedraal. We hadden onderweg veel snelweg en we zagen regelmatig grote velden met zonnecellen en windmolens. De weg liep regelmatig op en af met mooie vergezichten.  Onderweg kwamen we door Glastonbury waar morgen de 17e juni een rockfestival plaats zou gaan vinden. Het terrein besloeg een enorme oppervlakte waarop we een grote rose tent waarnamen. De toegangswegen naar Glastonbury stonden vol met aankondigingen en aanwijzingen. Om 15uur kwamen we al aan in Bath, maar het duurde drie kwartier voordat we de auto in een parkeergarage kwijt konden. Het verkeer zat in en uit Bath helemaal vast. Drie auto's iedere keer door groen licht en vervolgens brandde oranje weer. In Bath hebben we dus de kathedraal bezocht en mooi gebouwen gezien. Opvallend was Royal Cresent en The Circus (zie foto's). Bij de foto's staat steeds vermeld het circus, maar dat moet uiteraard The Circus zijn.

Om zes uur reden we naar onze eindbestemming Corsham ongeveer 15 km verderop. Parklane 21: een B&B. Heel netjes en mooi. De hotelkamers voorheen waren kleiner. In het stadje hebben we vervolgens de Italiaan bezocht en lekker gegeten. Effe geen Fish and Chips meer. Morgen de laatste dag geen vrijaf: we gaan Oxford bezoeken en nemen de trein. Hopelijk herkennen we wat van de stad uit de serie van Morse en Lewis.