7e dag in Engeland

14 juni 2017 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was weer een reisdag van Tintagel naar St. Just (Penzance) bijna bij Land 's End. Daar willen we morgen natuurlijk naar toe. De afstand was slechts 110 km en daarom konden we onderweg gerust een uitstapje maken via de Trelissick Gardens. Uiteraard weer een zeer smalle weg ernaar toe en bij de tuinen een groot parkeerterrein vol met auto's. De mensen die allemaal uit die auto's kwamen hebben we in de tuinen bijna niet gezien, maar toen we bij het restaurant en de shop kwamen, verschenen ze ineen keer. De tuinen waren heel netjes en mooi bijgewerkt. Veel grote bomen en struiken. Zelfs de varens waren groot. De zon scheen weer volop en we hebben een heel stuk gelopen. Er waren ook veel niveau's waarop we konden lopen. Hier en daar stonden bankjes en huisjes. Eentje was volgeplakt met half doorgesneden denne-appels. In het restaurant raakten we aan de praat met een elderly english couple.

Al rond 15u waren we bij het Wellington Hotel in st. Just. Onderweg zagen we dat de stad Penzance groot en druk was. (St. Just valt onder de gemeente Penzance). Na het inchecken verkenden we het dorpje. Daar waren we zo klaar mee, want alles was geconcentreerd op het Market Square. De bakker, slager, kruidenier, de Fish and Chips voorziening, ons hotel en de oude kerk. De foto's geven je hopelijk een beeld. Oh ja. Eén foto ben ik gisteren vergeten: die van de AOW-borrel. Verder: In de pub van het hotel raakten we aan de praat met twee dames uit Zweden, die Wallander ook kenden.

1. Louis en Dien:
    15 juni 2017
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben. Weer een mooi geschreven verhaal , je kan straks wel colllems gaan schrijven. Pensionado , ha ha . Groeten
  2. Herman:
    15 juni 2017
    Wow, het is er erg mooi, en het weer speelt ook goed mee.

Groetjes