30 april Yangsthuo

30 april 2019

Na een heerlijke nachtrust ontbeten we met gebakken eieren en jam. Meer beleg was er voor de "europeanen" niet. Vervolgens ging de fietstocht niet door want het had vannacht geregend en om half acht ook weer flink. De rijstvelden zouden niet berijdbaar zijn: dus hadden we vrij tot twaalf uur, althans ik, want toen zou ik wederom naar een massage gaan. Helemaal opgeknapt kwam ik weer terug. Dit keer had ik me laten masseren met lekkere olie. Tussen 9u en 12 u zijn Hanny en ik nog naar "Weststreet" gegaan om wat souveniers te kopen. Inmiddels hoorden we bij terugkomst dat de uitgestelde lichtshow van gisteravond ook vanavond niet door zou gaan. Na de middag zijn we rond 16 uur weer naar Weststreet gegaan om nog wat te kopen voor onderweg in de trein voor morgen. Onze laatste bestemming: Hongkong. Maar 4 uur in de hogesnelheidstrein. Ook kochten we nog wat yoghurt in een grotere hoeveelheid want die hadden we toch wel gemist en bij het ontbijt kregen we maar een klein bakje. Verder hebben we in een Chinese Italiaan chinees gegeten (Hanny) en ik een pizza (vol fruit). Weststreet en de hele terugweg naar het hotel was één weg van marktkraampjes en verkopers op straat die van alles probeerden te verkopen. Het was droog, dus er waren vele mensen op straat en morgen begint hier de vakantie, dus ieder was al in de stemming. Het leek één grote kermis met muziek, omroepers etc. Wederom reden er door het drukke voetgangersgebied scooters tussen de mensen door volop toeterend dat ze erdoor wilden. Ook hoorde ik verschillende keren Nederlands praten. Nou hopelijk tot morgen in Hongkong en oh ja Wilma ik ben wel wat gewend op de fiets. In Venray is ook gladde klei.

1. Louis en Dien:
    30 april 2019
    Zo ,morgen nog Hong kongdan laatste inkopen en mooie vakantie afsluiten en terug naar Venray . Geniet er nog van . Trouwens mooie foto's . Maar van de massage niks gezien . !!! Grtz