17 juni zesde dag in Noorwegen.

17 juni 2023 - Ålesund, Noorwegen

Gisteravond laat kwam er toch nog een buitje opzetten boven de Fjord en waaide het flink. Duurde echter niet lang. Vanochtend bleek dat het een vies buitje was, te zien aan onze auto. Verder waren er dit keer meer mensen in de eetzaal van het hotel. Stond ook een bus geparkeerd bij het hotel en verschillende tafels bleken een “gereserveerd” label te hebben. Om 9 u vertrokken we al, met volop zon, maar toch maar 13 gr. uit Sogndal. Via vele mooie wegen en uitzichten, dan weer omhoog of omlaag of van rechts naar links genoten we van het schouwspel. Het was opletten geblazen, want de gele streep links en de vangrail rechts zaten niet zo ver uit elkaar. Even naar een besneeuwde berg kijken en van de lijn afwijken is zo gebeurd. Vele tunnels weer gepasseerd van 1,5 tot 9 km. De een lichter van binnen dan de ander. Onderweg bij een CO-OP winkel wat broodjes gekocht die we later opaten. Dacht krentebollen gekocht te hebben, waren het chocoladebollen. Vlakbij de eindplaats van vandaag, Alesund, gingen we nog met een pont mee. In Alesund bleek het hotel in het centrum te liggen, waar het op deze zaterdagmiddag erg druk was. Na enig zoeken vonden we de parkeergarage van/bij het hotel en konden we vlakbij de lift een plaatsje vinden. Hopelijk herkent de camera ons nummerbord weer niet. Na even bijgekomen  te zijn op onze kamer op de zesde verdieping hebben we een rondje in Alesund gemaakt en een lekker ijsje gegeten. Om 18.30u hebben we in het restaurant van het hotel op de negende verdieping wat gegeten. Nergens stond vermeld, dat er eerst gereserveerd diende te worden, maar we hadden geluk. Ons uiterlijk werkte mee en we kregen toch een tafeltje. Met uitzicht op de stad en de fjord, waar na enige tijd de postboot Hurtigruten aanmeerde, die we kenden van een tocht van Hanny’s broer en echtgenote. Morgen een dagje Alesund verkennen en gaan we de Aksla, de huisberg, beklimmen met een vieuwpoint, maar 418 treden- 189 mtr hoog.

1. Madeleine:
    17 juni 2023
    Prachtige foto's!
    Hopelijk smaakten de chocoladebollen ook!
  2. Louis en Dien:
    17 juni 2023
    Sjaak en Hanny , prachtige foto's en mooie reisverslagen
    Lees ze elke dag met plezier .
    Voor jou wel veel werk maar dit doe je graag , reizen wij ook n beetje mee.
    Wees voorzichtig .
  3. Wilma en Ton:
    18 juni 2023
    Hallo daar in het mooie Noorwegen, Ik krijg heimwee als ik het allemaal weer terug zie prachtig. Mooie foto's en verhalen. En veel foto's samen ( haha) voor het volgende feestje.
    Geniet ervan en wij kijken uit naar het volgende verhaal. Groetjes uit het tropische Venray.
  4. Herman:
    18 juni 2023
    Ja, het is altijd weer genieten van jullie verhaal en foto“s, voor ons mooie herinneringen, o.a. De reis met de Hurtigruten.