16 juni vijfde dag in Noorwegen

16 juni 2023 - Sogndal, Noorwegen

Vanochtend was het om 8u erg rustig in de ontbijtzaal hotel Hoflunds. Er waren niet meer dan 8 personen, terwijl alle 20 parkeerplaatsen vol stonden met auto’s. De eetzaal zag er piccobello uit, er brandden kaarsjes en de tafels waren voorzien van hagelwitte lakens, die na gebruik van het tafeltje werden gewisseld. Het aanbod aan voeding was uitgebreid. (Later op de dag waren alle auto’s weer verdwenen.)  Nadat het ontbijt gezakt was, gingen we eropuit om wat drank, fruit en toetjes te kopen voor vandaag en morgen. We wandelden wat langs het water van het het Sognefjord en genoten van de zon, die al stak. We kochten ook een broodje speciaal, wat voor ons werd opgewarmd en in alluminiumfolie werd verpakt om mee te nemen als lunch. Het zwembad van het hotel keek ons inmiddels rond 12 u uitnodigend aan en dus maakten we van de gelegenheid gebruik om te gaan zwemmen. Ook het zwembad zag er spic en span uit. “ Lang geleden dat ik gezwommen heb” , aldus Hanny. Na wat opgedroogd te zijn hebben we die broodjes opgegeten en hebben we wat gerust. De temperatuur steeg intussen naar 23 gr. Om 17 u hebben we bij de “Pizzabakeren” even verderop bezocht en beiden een pizza gegeten, middelmaat, die we met moeite op konden, zo groot. Op de terugweg naar ons appartement heeft Hanny nog wat foto’s gemaakt en hebben we langs het water van het Sognefjo wederom van de zon genoten. Inmiddels leek het wel 35 gr. Zo warm. Nu, 19.05u is het nog 22 graden en staan alle ramen van het app. helemaal open. Trouwens uit veel woorden in het Noors was wel te herleiden wat het betekende zoals: blikkenslager= ijzersmid. Vanavond doen we het weer rustig aan; morgen gaan we naar Alesund>>> 300 km. Onderweg enkele ponten, tunnels en bezienswaardigheden. Hopelijk blijft het weer zo goed.

1. Louis en Dien:
    16 juni 2023
    Hoi , zo vandaag rustig aan gedaan hoort ook bij vakantie.
    Morgenvr er weer tegenaan .
    Goede reis verder .
  2. Herman:
    17 juni 2023
    Ja, dagje rustig genieten van de prachtige omgeving en het mooie weer.
  3. Truus:
    Wat een prachtige reis!
  4. Madeleine:
    17 juni 2023
    Een rustige dag is ook fijn. Wat een prachtig land is Noorwegen!