14 juni derde dag in Noorwegen

14 juni 2023 - Voss, Noorwegen

Al vroeg op weg om de 293 km naar Voss te kunnen volbrengen. Wil nog wel vermelde dat er vanmorgen enkele Russen  met hun kinderen in de eetzaal waren en een vijftal Spaanse militairen, vermoedelijk wegens deelname aan een oefening. Onderweg passeerden we na de pontveer vele tunnels, korte en heeeeeeele lange. De langste was 7,5 km. Verder waren de wegen zeer mooi, slingerend, dan weer omhoog dan weer omlaag. De snelheden lagen tussen de 40 en 80 km/u. We reden door dalen en langs grote fjorden. Op een gegeven moment passeerden we een zeer grote wilde waterval, waar we natuurlijk plaatjes schoten en verderop nog meer, maar daar waren vaak geen parkeergelegenheden. Nog een keer getankt en een broodje gegeten bij een benzinepomp met restauratie. Aangekomen in Voss, bleek dat de auto achter het hotel geparkeerd diende te worden bij het treinstation, maar dat zag ik niet zitten met onze koffers. Dus zocht ik de nabijgelegen parkeergarage op, in de wetenschap dat de automaat ons nummerbord niet herkende: en ja hoor…… No pay: you can leave. Na gebruik van het interne restaurant van Scandic Hotel Voss hebben we nog een ommetje gemaakt en een zeer oud kerkje ( 1277) bezocht: een stukje verderop. Het hotel bleek een zeer groot aantal kamers te hebben en grenzend aan het treinstation. Van onze kamer hadden we een uitzicht op een gondelbaan. Voss is een winterki-oord. Mogen gaan we weer wat ondernemen, maar dat is nog een verrassing. Vandaag was de reis naar Voss geweldig: ben er verder sprakeloos van.

1. Rien Weijers:
    14 juni 2023
    Mooi hoor, en nog met korte mouwtjes met sneeuw op de toppen van de bergen.
  2. Herman:
    15 juni 2023
    Prachtige watervallen, en er zijn er zoveel. Juni is natuurlijk ook een goede maand voor het sneeuw smelten. Geniet zeker met dit mooie weer.
  3. Frank:
    15 juni 2023
    Herinneringen komen weer boven….
  4. Christina Verhallen:
    15 juni 2023
    Wat een pracht en praal! Dit is genieten.
    groet,
    Tineke