11 juni: Garnish Gardens en Mizen Head

11 juni 2018 - Bantry, Ierland

Het ontbijt vanochtend was zoveel dat we het amper op konden. We werden hardstikke verwend. Op weg naar de 12 km verderop gelegen tuinen bleek dat we op een eiland moesten zijn. Met een bootje voor 50 personen werden we overgezet. Niet voor niks (24 euro) en ook nog met een reisgezelschap uit Engeland van allemaal "oudjes" met stokken, krukken en zelfs een scoot mobiel. Nou dat viel voor deze mensen niet mee, want er moest veel trappen op en af gelopen worden en het voetpad was niet echt obstakelvrij. De tuinen waren mooi aangelegd: zie hiervoor de foto's. Onderweg zagen we vanuit het bootje nog enkele zeehonden op de rotsen liggen. Toen we om 12 u bij de auto terugkwamen stond het hele parkeerterrein helemaal vol.

We wilden het vandaag eigenlijk rustig aan doen, maar de verleiding was toch te groot om niet naar het meest zuidwestelijke puntje van Ierland te gaan. Dat lag 33 km verderop te bereiken via een kronkelige slechte weg die op het laatst zo smal werd dat het passeren van een tegemoetkomende auto alleen ging via inhammetjes in de weg. We dachten aan te komen in the middle of no where, maar het parkeerterrein bij Mizen Head stond praktisch vol. Er stond zelfs een Nederlandse auto. Natuurlijk moest er weer entree betaald worden, maar dat was voor het uitzicht de moeite waard. Zie de foto's. Het toeval wil dat, net toen we over een spektaculaire brug liepen het begon te miezeren. Gelukkig duurde dit maar even. Om 16.30u waren we weer in de B&B.

1. Louis en Dien:
    11 juni 2018
    Hallo ,
    Doe maar zoveel als kan straks ben je weer thuis en heb je spijt dat jullie er niet geweest zijn . Tandje terug kan ook nog .grtz mooie foto's .
  2. Herman:
    12 juni 2018
    Mooie plaatjes, en nog steeds redelijk mooi weer😊