12 juni van Bantry naar Killorgrin

12 juni 2018 - Killorglin, Ierland

Na weer zo'n geweldig ontbijt als gisteren namen we afscheid van de gastvrouw en de gastheer die vandaag ook aan het werk werd gezet, want ze haden een full house. Er zaten o.a. een echtpaar uit Australie aan het ontbijt en een echtpaar uit la douce France. Aanvankelijk was het wat bewolkt, maar al vrij snel scheen de zon en was hij ons goed gezind. We gingen op weg naar De Ring of Kerry, een route van 180 km de zogenaamde Wild Atlantic Way. We verwachtten veel toeristen en toeristenbussen op deze route, dus waren we al vroeg op pad. De route begon bij Kenmare. We hebben even gepauzerd bij het plaatsje Sneem. Er was een brug over een met grillige gevormde stenen rivier. Later volgt een foto. Ook zagen we een bronzen beeld van een bekende overleden Ierse voetballer van het nationale team. Via de Coomakista Pass gingen we verder. Daarboven was het een drukte van jewelste. In één keer  kwamen bussen en auto's aangereden. Gelukkig uit de tegenovergestelde richting. Het uizicht was geweldig mooi. Vervolgens daalden we via een gevariëerde weg af naar Waterville. Met gevarieerd bedoel ik dan weer een rechte weg, dan weer kronkelig, dan weer met een mooi wegdek dan weer met een oeh oeh wegdek. In Waterville namen we een kopje koffie met apple pie als lunch. We kwamen al vroeg aan in Glenbeigh (vlak bij de plaats van ons B&B) . Daar hebben we even gepauzerd onder het genot van English tea. Daarna was het even zoeken naar de juiste afslag van de N71 naar B&B Lakeside Shore wat een uizicht had op het meer: Lough Caragh.

Een vriendelijke dame ving ons op bij onze overnachtinglaats. Het bleek dat de hospita erop uit was en pas later zou arriveren. We kregen de sleutel van de voordeur.

In het stadje Killorgrin hebben we gegeten. Ten slotte: twee eerdere keren is de gemakte tekst te vroeg verstuurd. Hij was nog niet nagekeken op taal/typfouten. Muffins moesten natuurlijk Puffins zijn en een boortje een bootje, maar dat hadden jullie wel begrepen. Dit verhaal heb ik op de Ipad gemaakt. Het lukt de Macbook pro niet om op internet te komen. Foto's van vandaag volgen morgen dus pas.