1 oktober

1 oktober 2023 - Seagulls, Zuid-Afrika

Nou de dag begon wel weer om 6 uur, maar niet zo goed voor ons. Toen ik in bad was geklommen, waar ik sowieso een hekel aan heb, bleek dat er alleen water uit de kraan voor het bad kwam en niet uit de douchekop. De knop bij de kraan was met geen mogelijkheid eruit te krijgen om het water uit de douchekop te laten stromen. Nou daar stond ik dan in mijn nakie. Toch maar wat ” aangepoedeld”. Het ontbijt was wel goed en de receptioniste verontschuldigede zich, maar daar had ik niets aan. Om 8u vertrok de bus, maar na 15 minuten rende een van de reisgenoten van achter naar voor door de bus: was ze haar tasje met pas en bankpasje uit het hotel vergeten mee te nemen. De reisleider belde met het hotel en kreeg even later te horen dat het tasje gevonden was in de eetzaal en dat het naar de bus gebracht zou worden. Toen de bus na 15 min. Weer verder reed stopte deze even later weer. De ruitenwissers werkten niet meer.  Aangezien het regende en onze veiligheid in gevaar kwam, werd besloten de motoren ervan te vervangen. Dit duurde 1,5 uur. De reis verder verliep spoedig met twee tussenstops. Om 18 uur kwamen we aan in ons hotel. Onderweg was het landschap er afwisselend met vele vergezichten in de dalen etc. We zagen vele koeien langs de weg grazen, evenals schapen, geiten, paarden en varkens. Soms moest de bus inhouden voor overstekende koeien. En een rotzooi, die we gezien hebben langs de kanten van de weg: niet normaal. Iedereen sodemietert overal alles neer. Nou morgen meer nieuws. We gaan een wandeling maken met een gids, Hopelijk doet de douche het morgen wel!

1. Hanno:
    1 oktober 2023
    Mooie reis tot nog toe. Leuk om te lezen hoe jullie het land ervaren.
  2. Louis en Dien:
    1 oktober 2023
    Lees het al je had ook gereedschap mee moeten nemen en het bolder karretje van wieenhof voor de rommel ha ha . Toch nog n mooie dag gehad .
    Daar heel ver weg.
    Hier was het 26 gr vandaag.
    Mooi verslag .
  3. Will: