5 oktober

5 oktober 2023 - Buffelsdrift, Zuid-Afrika

Weer vroeg op na een goede nachtrust. Om 8u vertrokken we al  om even verderop om half negen op een boot te gaan die ons naar het Featherbad Nature Reserve te brengen. Dit tochtje duurde 20 minuten waarbij een plaatselijke gids (Susan) ons uitlegde wat ons te wachten stond en ook vertelde over de geschiedenis van Knysna. De boot voer over een meer wat in verbinding stond met de Indische Oceaan. Vervolgens werden met met een vrachtwagen met aanhangwagentjes voorzichtig naar een hoogte gebracht van 850 mtr via een smal pad. De vrachtwagen kon er net doorheen. Heb nog gecontroleerd of die aanhanger met een ketting gezekerd was, want het was erg steil en als ie losschoot gingen we direct met een rotvaart naar beneden. Gelukkig ging alles goed. We liepen via een smal pad met ongelijke treden en stenen, afgewisseld met een redelijk gelijk geplaveid pad, naar beneden en hadden daarbij uitzicht op een lagune: Kischna Lagune. Hanny had  wel moeite met de soms hoge treden. Halverwege konden we ook nog een soort grot bezoeken, maar dan moesten we wel 144 treden omlaag en weer terug. Dit deed Hanny niet en was zij dus eerder terug. Echter vlak voor het vertrekpunt van eerder begon het te regenen en werd ze een beetje nat. Ik bezocht de grot wel en kreeg op de terugweg wel te maken met de regen. Gelukkig hadden we allemaal een regencape gekregen, maar dat ding was moeilijk aan te krijgen. Weer met het bootje terug (zat helemaal vol met Duitsers en een klas jeugdige meisjes). Voor de lunch bezochten we een winkelcentrum: Knysna Waterfront. Het duurde wel erg lang voordat we een sandwich kregen, maar we hadden gelukkig wat geduld. Vervolgens bezochten we 50 km verderop een struisvogelfarm, maar onderweg regende het nog flink door en zagen we door de ruiten van de bus alleen maar “mist”. De struisvogel farm: Highgate Ostrich Showfarm herbergde een aantal jonge en volwassen struisvogels. Hoe een en ander met het uitbroeden van de eieren gebeurde met machines werd ons uitgelegd. Ook vertelde men ons hoe het proces verliep van de struisvogelveren en wat ervan gemaakt werd. We mochten de struisvogels ook mais uit onze handen laten pikken. Natuurlijk was er een winkeltje met van allehande artikelen en ook van lege of geverfde eieren. Het weer was inmiddels opgeklaard, omdat we meer landinwaarts waren gereden en om 16.45 ukwamen we aan in het resort Buffelsdrift. We kregen een grote tent, met van alle hande gemakken, om de komende 2 nachten door te brengen. De tenten van het park lagen aan een groot meer met daarin nijlpaarden, die we hopelijk morgen zien. Verder gaan we morgen al om 9u een tocht maken naar de Zwartbergen en hebben we ‘s middags vrij genomen om de omgeving verder te verkennen. Met zogenaamde vermoeidheid tijdens de reis hebben we eigenlijk niet te maken en genieten er met volle teugen van. De reisgenoten kunnen over het algemeen goed met elkaar overweg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl