19 juni achtste dag in Noorwegen

19 juni 2023 - Kristiansund, Noorwegen

Al vroeg uit de veren vandaag : het was niet zo druk in het restaurant met zijn uitgebreide ontbijt. Via de de lift konden we in een keer naar de parkeergarage lopen en onze spullen inladen. Uiteraard verlieten we de parkeergarage weer zonder te betalen, want de automaat herkende ons nummerbord niet. (Niet verder vertellen hoor!) De zon scheen al wat flauwtjes en nadat we de navigatie ingesteld hadden vertrokken we na de uit check al om 8.45u richting Kristansund met een geplande tussenstop in Molde. Voordat we daar aankwamen gebruikten we eerst nog even de pont ( 1/2 e uur). In Molden was het een drukte van jewelste. Een parkeerplaats vinden duurde even en ook daar parkeren zonder betalen. Die drukte bleek later ook weer te komen van een zeer groot cruiseschip van Ja Hoor: Mein Schiff no.6. (Valetta). Wij hadden in december Mein Schiff Herz. Ook weer veelal Duitsers. Weer bezochten we de haven, de winkelstraat en maakten foto’s. We kwamen ook een aparte kerk tegen (Molde Kirke  ). Voor onderweg liepen we weer een supermarkt binnen, waar Hanny een bak gemengde sla kocht. We vertrokken weer tegen 13.30u en onderweg reden we over de Atlanter weg: een weg, aan de Atlantische Oceaan, die eilandjes allemaal verbind met bruggen in de Noorse zee.Die eilandjes bestaan vooral uit “rots” gesteente met begroeiing. Op de pauzeplaatsen stonden steeds veel auto’s en campers om het schouwspel vast te leggen of langer te pauzeren. Rond 15u kwamen we aan in Kristiansund, het meest noordelijk gelegen punt van onze reis. Het hotel was zo gevonden, alleen moesten we gebruik maken van parkeergelegenheid van het hotel, tegen betaling, maar dat kon de kop niet kosten. We upgraden onze kamer met uitzicht op de haven en nee toch: er lag weer een cruiseschip de Aida. De kamer was ruim bemeten en was van de nodige faciliteiten voorzien al zag ik het niet zitten dat we gebruik zouden maken van de strijkplank. Jammer genoeg was er geen douche maar een bad, waarin we moetklimmen om te kunnen douchen. Rond zes uur hebben we een restaurant opgezocht en kwamen we uit bij een Thai restaurant, waar we lekker gegeten hebben. Om 20.00u vertrok Aida uit de haven onder luid getoeter en hadden we meer vrij uitzicht op de haven en Kristansund. Morgen gaan we Kristiansund verkennen. Oh ja: er liggen badjassen op ons bed, maar ik denk niet dat we die zullen gebruiken.

1. Herman:
    20 juni 2023
    Het weer blijft goed, geniet ervan. Morgennacht wordt de kortste nacht, het zal als het redelijk helder is, niet echt donker worden.