2e dag in Engeland

9 juni 2017 - Littlebourne, Verenigd Koninkrijk

Gisteravond gingen we al vroeg naar bed, want we waren toch wel moe: ook een beetje nog van het vroege opstaan. Zijn we niet meer gewend. Het ontbijt in het hotel was knus en vettig als we wilden, maar we vroegen toch maar een Continental breakfast. Zat toch nog een flinke hoemp vet aan de ham. Om half tien dirigeerden we onze reisapparatuur naar Canterbury. Het duurde even voordat we een parkeerplaats hadden gevonden en we ontdekt hadden dat er in de parkeerautomaat eerst ons nummerbord ingevoerd moest worden, maar ja met een nummeriek toetsenbord gaat dat niet. Een behulpzame Engelsman liet ons weten dat de eerste drie cijfers ook goed waren. Nou toen waren we er nog niet: een vijfpond muntstuk paste niet in de gleuf en we hadden geen vijf losse. We moesten het dan maar met minder doen: tot 11.35u parkeren. Binnen die tijd hebben we de hoofdstraat van Canterbury gezien en natuurlijk de cathedraal. Hij stond in de steigers, maar hij scheen altijd wel ergens gerestaureerd te worden. Vrijwilligers die zich verveelden vertelden ons af en toe over een heilige die ergens lag opgebaard in het gesteente. Scheelde ons weer een gids. We vonden de cathedraal niet zo mooi als die van de paus in Rome.

Op tijd waren we weer bij de auto. Vervolgens zijn we op weg gegaan naar Sissinghurst, waarbij de dame met de Belgische stem van de TomTom ons steeds over de smalste landweggetjes stuurde die er maar waren. Op de terugweg kreeg zij haar ontslag en bleek mijn telefoon het veel beter te doen. We bezochten daar de tuinen die bij een kasteel hoorden. Bloemen en nog eens bloemen. Hanny was er helemaal weg van. Die tuinen lagen in de middle of no where: er zou dus wel niet veel volk zijn. Nou het was er hardstikke druk. Het parkeerterrein stond helemaal vol met auto's en bussen. Ze moeten aardig verdiend hebben vandaag want we moesten drie pond parkeergeld betalen. Nou kijk maar naar de foto's om een indruk te krijgen en we eindigden de dag met fish and chips van de plaatselijke verrijdbare visboer,Het eten in het hotel sloegen we vandaag toch maar over, want gisteren waren ze ons vergeten na de bestelling en duurde het een uur voordat het eten kwam, en wij maar denken dat ze het druk hadden. Morgen weer op weg naar het volgende hotel onder Salisbury aan de rand van het nationaal park New Forst 245 km. Oh ja, wat vind je van onze nieuwe auto?

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

3 Reacties

  1. Ada:
    10 juni 2017
    Mooi ziet er weer fijn uit, geniet er van
  2. Slavica en Vojko:
    10 juni 2017
    Hallo Hanny neem jij zatjes mee
    van moie bloemen
    Groetjes
  3. Ans Peters:
    11 juni 2017
    Wat een bloemenpracht! Die duizendschonen staan bij mij ook zo moi te bloeien, alleen niet zoveel bij elkaar als daar