15 juni Doolin: Cliffs of Moher, The Burren en de Poulabrone Dolmen.
15 juni 2018 - Doolin, Ierland
Aan de titel zou je alleen kliffen af kunnen leiden. Nou dat klopt ook. Al vroeg gingen we gepakt en gezakt op advies van de hospita te voet vanaf het B&B verblijf op weg naar de 15 minuten (lopen) verder gelegen Kliffen van Moher. Gisteren hadden we de volle parkeerplaatsen aan beide zijden reeds gezien. Reden om vroeg te gaan. We namen na 1km over de weg een voetpad wat naar de kliffen leidde over obstakels en steile stukken. Hanny's benen waren vaak tekort en met de regenjas en het vest aan bleek het soms een hele heisa om over hekjes te klimmen. De kliffen zijn overigens 214 mtr hoog en 8 km lang. De rotsen bestaan uit zwarte schali en zandsteen. Boven aangekomen was het uitzicht op de kliffen fenominaal. We moesten wel uitkijken om niet over het randje te ........!
Hoe dichter we bij het bezoekerscentrum kwamen hoe drukker het werd. En natuurlijk mensen uit Japan. Hele bussen vol. We liepen ongeveer 3 km over de kliffen. Uiteraard waaide het flink, maar het was droog en het zicht goed. Iedere stukje was wel een foto waard. Het bezoekerscentrum wat we bezochten was helemaal gevuld met mensen die wat wilden eten, drinken of wat wilden kopen in de souvernirsshop. Net als de markt van Venray werden we hier benauwd van en hadden het snel gezien. Het centrum was in de rotsen gebouwd.
Terug naar de B&B over de weg. De automobilisten reden netjes om ons heen. Enge momenten waren de tegemoetkomende bussen, want we liepen aan de rechterkant van de weg. Om 12.35u waren we weer terug. Vervolgens zijn we naar The Burren gereden: een uitgestrekt kalksteenplateau door ijsvorming, wind en regen zijn in het kalksteen diepe spleten ontstaan. Er groeien allemaal bloemetjes tussen. Na dit schouwspel reden we door naar Poulabrone Domen: gestapelde stenen daterende van 2500-2000 jaar vóór Christus, ook op het kalksteenplateau gelegen. Hier was het minder druk. 's Avonds hebben we fantastisch lekker in een Ierse Pub gegeten, reden waarom ik nu wat strakker achter mijn laptop op de bank zit. Morgen gaan we weer op pad naar de volgende B&B in Clifden via de stad Galway: 150 km verderop (in het noord-westen van Ierland).
Foto’s
3 Reacties
-
Ans Peters:15 juni 2018Spannend hoor
-
Louis en Dien:15 juni 2018Blijf me verwonderen zo n mooie reis en foto s .wel vermoeiend denk ik .
-
Slavica en Vojko:16 juni 2018Hallo. Foto's zijn prachtig genieten van mooie dingen groetjes

