16 juni 2025.

16 juni 2025 - Whicham, Verenigd Koninkrijk

Na afscheid genomen te hebben van onze gastvrouw van het B&B Holmes Head Farm, zijn we via een niet zo’n smalle weg als eerder aangegeven naar Coniston gereden. Was maar 17 km. We konden de auto in dit kleine dorp gratis gedurende 1 u parkeren en hebben daar even wat rondgelopen en een frisse neus gehaald. Daar kwamen we foto’s tegen van ene Campbell, die met een raceboot en ook op de weg wereldrecords vestigde. Hij verongelukte op een gegeven moment en zijn lichaam is nooit teruggevonden in het water.

IMG_4132 We hebben even verderop in Broughton in Furniss een cappuccino gedronken op een terrasje. Ook hebben we daar wat voor de lunch gekocht bij een bakkerswinkeltje.IMG_4138Tijdens het parkeren ontdekten een mooi park nabij. Nou zeg we konden dit park in zonder bergschoenen en stokken zo mooi was het. Een grastapijt lag voor ons klaar.IMG_4140

 Er lagen ook wat meertjes en alles straalde rust uit, ook het zonnetje scheen. Vervolgens zijn we om 13.30u naar ons volgende adres gereden met de bedoeling om onderweg te picknicken (lunchen), maar helaas er volgden alleen maar kronkelweggetjes omhoog en omlaag van links naar rechts en pushende auto’s zodat we dat idee maar vergaten. De beschrijving van de route naar ons volgende verblijf gaf aan waar we af moesten slaan en dat was bij Po House, vervolgens niet afslaan bij Po House zelf maar de hill op en het bordje Hole House Head aanhouden. Pffffff dat was een smal weggetje van 1 km naar dat logeeradres, hopende dat we geen andere auto tegenkwamen. We moeten die weg helaas nog 5 keer rijden. Krijg het al benauwd als ik eraan denk.

SAM_9175

We hebben een suite (Hill View) op de tweede verdieping (21 trappen op). Om 17u zijn we naar Millon gereden en hebben bij de Tesco boodschappen gedaan voor de komende dagen, want ons verblijf heeft geen ontbijt. Om 18 u hebben we in een restaurant (The Bear on the Square) Pasta Carbonara gegeten met rauwkost en Garlic bread. Het glas pepsi cola zero was enorm groot en kregen we met moeite op.              

Morgen verwachten we regen, dus ons programma wordt omgegooid. Wat dat is horen jullie morgen wel weer.

IMG_0877 Uitzicht vanuit ons logeeradres. 

Foto’s

7 Reacties

  1. Rien Weijers:
    16 juni 2025
    Mooie omgeving
  2. Sander cuppen:
    16 juni 2025
    Wat ziet het er weer mooi uit!!!!👍fijne vakantie nog!!!!!
  3. Ans Maes:
    16 juni 2025
    Prachtige foto’s, mooie omgeving
  4. Piet van tante Cato:
    16 juni 2025
    Echt leuk om iedere dag jullie belevenissen te lezen. Het is te hopen dat je de auto heel kunt houden met al die smalle weggetjes.
    Dus tot morgen.
  5. Louis en Dien:
    17 juni 2025
    Zo weer n mooie dag samen met van alles en nog wat .
    Veel plezier. Grtz
  6. Herman:
    17 juni 2025
    Prachtige omgeving, het Engelse platteland.
  7. Truus:
    17 juni 2025
    Prachtige omgeving! Geniet er nog van.