14 juni 2025

14 juni 2025 - Grasmere, Verenigd Koninkrijk

Het ontbijt was verrassend uitgebreid en werd in mooi servies gereserveerd, het enige wat we zelf moesten doen was het brood zelf roosteren (hele dikke sneden wit en bruin).

IMG_4069

Daarna hebben we gezellig gekletst met een Engels stel over van alles en nog wat, want we hadden geen haast om weg te gaan. Vannacht was er regen en bliksem geweest en het regende nog tot 11 u. Het resultaat daarvan zagen we later onderweg. Vele wegen bevatten stroompjes naar beneden of er lagen flinke plassen. Rond elf uur zijn we op stap gegaan naar Kendall, 27 km. De weg ernaar toe was erg druk (het was immers zaterdag) en de auto werd ook even bijgetankt. De benzineprijs viel mee. Overal zagen we borden staan dat er op 15 juni een marathon gehouden werd (27 miles) en dat wegen rond Ambleside waren afgesloten. In Kendall parkeerden we de auto op de 4e verdieping van een parkeergarage en bezochten daarna de binnenstad. Rond half twee namen we tea for two and apple pie met cream.

IMG_0858 

Oh ja op onze tafel stond dit bordje: 

SAM_9059 We hadden een tafeltje aan het raam.

 We hadden ook nog niet zo’n honger voor een echte lunch. Moe van het slenteren zijn we weer richting parkeergarage gelopen. Onderweg kwamen langs  een Clarks schoenwinkel (outlet)  een er bleven dus een paar schoenen aan mijn handen kleven. Mooie voor 40 euro. Op de terugweg naar onze B&B moesten we het water (Windermere Lake) over en namen we dus de veerpont. We konden er bij aankomst meteen op rijden (6.60 pond). Na de pontreden we het stadje Hawkshead binnen (erg toeristisch) en parkeerden de auto uiteraard weer op een parkeerterrein. Na enige hulp lukte het mij te betalen bij een automaat. (Nog ingewikkelder dan in Noorwegen). We liepen wat rond in het stadje en kochten Gingerbread van Sarah Nelson, wat eerder niet gelukt was in Grasmere. 

 Dezelfde winkel als in Grasmere.Gingerbread winkel

Uiteraard bezochten we de plaatselijke kerk, waar ze smeekten om een bijdrage voor van alles en nog wat.

IMG_4087  IMG_4086 

We wilden om 17 u in Hawkshead wat eten in een plaatselijke Pub, maar alle tafels waren geboekt. Hebben we in een tearoom eerst maar wat krachten opgedaan met ieder een cappuccino. Zijn we daarna toen maar verderop naar een andere pub (Outgate Inn) gereden (weer veel water op de weg) waar we lekker gegeten hebben. In de pub waren ook verschillende honden meegekomen met hun baasjes. Toen er eentje plotseling keihard blafte schrok ik me een hoedje. Rond 18.30u kwamen we weer

 aan in Holmeshead Farm, waar het haardvuur brandde en ik jullie weer vermaak met ons verhaal.Toedeloe en morgen gezond weer op!!

Foto’s

7 Reacties

  1. Rien Weijers:
    14 juni 2025
    Gezellig
  2. Hetty:
    14 juni 2025
    Gezellig verblijf😍
  3. Ans Maes:
    14 juni 2025
    Mooi verblijf en wat een lekkere verwennerijen. Veel plezier!!!!!
  4. Madeleine:
    14 juni 2025
    Gezellige dag hebben jullie gehad!
  5. Sander cuppen:
    15 juni 2025
    Wat ziet het er mooi uit !!!!!!👍
  6. Herman:
    15 juni 2025
    De Engelse cultuur proeven en genieten.
  7. Louis en Dien:
    15 juni 2025
    Zie wel jullie worden echt verwend .
    Maar daarvoor deze reis lekker vakantie .
    En het weer heb je niet voor het zeggen , beetje regen hoort erbij.
    Fijne dagen nog .