Zondag 18 december: Funchal en de kabelbaan.

19 december 2022 - Santa Cruz de la Palma, Spanje

Om 9.15 u stonden we klaar om met een shuttlebus naar het centrum van Funchal te gaan op Madeira. We hadden de kaartjes voor de kabelbaan en een plattegrond van de stad gekregen, evenals vouchers voor een gratis drankje boven op de heuvel: Monte. Samen met ons ging een Duits echtpaar uit de boot de kabelbaancabine in na een kort ritje met de bus. Er werd al direct een foto voor ons gemaakt toen we nog maar net in de cabine zaten. Toen  we na ruim 20 minuten uitstapten was de foto al klaar. Boven gekomen liepen we ongeveer 500 mtr  over Belgische kasseien naar een kerkje: Nossa Senhora Do Monte. Moesten we daar eerst toch 51 trappen voor opklimmen. Binnen wat foto’s gemaakt. Uiteraard stond er een kerststal binnen. Daarna weer die trappen af en naar een ernaast gelegen zitje buiten onder een parasol hebben we een Poncho gedronken. Nou een borrelglaasje was groter. Vervolgens bezochten we de tropische paleistuin van Monte. Dit is een park uit 1894. We liepen van hoog naar laag, over bruggetjes, weggetjes etc. En keken onze ogen uit naar de vele planten, bomen en bezienswaardigheden. Teveel om in een korte tijd te bezoeken, want we moesten om 13.00u weer op de boot zijn. Enkele foto’s volgen later. Weer met de kabelbaan naar beneden: zijn we naar de binnenstad van Funchal gelopen en hebben we wederom een mooie “ kerk” bezocht, die net bezoekers van een mis loosde: Sao Fiaga heette die kathedraal (1541). Via schilderachtige straatjes en de boulevard aan de oceaan zijn we teruggelopen naar de bus. We waren op tijd weer terug op de boot die om 14u weer vertrek naar La Palma. (Reen waarom eer gisteren geen verhaal kwam- ik had geen beschikking over internet- op zee gaat dat niet). Morgen speciale dag gaan we eerst de hele dag met de bus op stap op La Palma. Hopelijk kan ik het verhaal na het avondeten nog maken voor 22 u als de boot de haven verlaat en er geen internet meer is.

1. Will:
    19 december 2022
    Mooie tuin, mooi kerkje. Blijven genieten.
  2. Herman:
    19 december 2022
    Ik denk, dat jullie een korte maar ook leuke indruk van het eiland hebben gekregen. Nu op La Palma, het eiland met de recent actieve vulkaan. Geniet van de bijzondere dag. 👌